SIL-KRMY3002 Silnik krokowy 3.2V, unipolarny, 1.8DEG, 2 fazy, moment obrotowy 7Ncm
Opis
SIL-KRMY3002 Silnik krokowy 3.2V, unipolarny, 1.8DEG, 2 fazy, moment obrotowy 7Ncm
- SILNIK KROKOWY, 1,8DEG, 3.2V
- Typ: UNIPOLARNY
- Moment obrotowy, maks.: 7N-cm
- Prąd fazy: 0.95A
- Ilość faz: 2
- Rezystancja: 3.4OHM
- Indukcyjność: 1.6mH
- Wymiary: 39.5x28.5x28.5mm
- Kąt kroku: 1.8°
- Średnica osi: 5.08mm
- Długość osi: 24mm
- Zasilanie: 3.2VDC
Silnik krokowy - silnik elektryczny , w którym impulsowe zasilanie pradem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciagłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o scisle ustalonym kacie. Dzięki temu, kat obrotu wirnika jest scisle zależy od liczby dostarczonych impulsów pradowych, a prędkosć katowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwosci impulsów pomnożonej przez wartosć kata obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.
Kat obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różna wartosć, zależnie od budowy silnika - jest to zwykle wartosć od kilku do kilkudziesięciu stopni . Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia sa przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na sekundę do nawet kilku tysięcy obrotów na sekundę.
Zalety:
- Kat obrotu silnika jest proporcjonalny do ilosci impulsów wejsciowych.
- Silnik pracuje z pełnym momentem w stanie spoczynku (o ile uzwojenia sa zasilane).
- Precyzyjne pozycjonowanie i powtarzalnosć ruchu - dobre silniki krokowe maja dokładnosć ok. 3 - 5% kroku i bład ten nie kumuluje się z kroku na krok.
- Możliwosć bardzo szybkiego rozbiegu, hamowania i zmiany kierunku.
- Niezawodne - ze względu na brak szczotek. żywotnosć silnika zależy zatem tylko od żywotnosci łożysk.
- Zależnosć obrotów silnika od dyskretnych impulsów umożliwia sterowanie w pętli otwartej, przez co silnik krokowy jest łatwiejszy i tańszy w sterowaniu.
- Możliwosć osiagnięcia bardzo niskich prędkosci synchronicznych obrotów z obciażeniem umocowanym bezposrednio na osi.
- Szeroki zakres prędkosci obrotowych uzyskiwany dzięki temu, że prędkosć jest proporcjonalna do częstotliwosci impulsów wejsciowych.
- Jedna z najbardziej znaczacych zalet silnika krokowego jest możliwosć dokładnego sterowania w pętli otwartej. Praca w pętli otwartej oznacza, że nie potrzeba sprzężenia zwrotnego - informacji o położeniu. Takie sterowanie eliminuje potrzebę stosowania kosztownych urzadzeń sprzężenia zwrotnego, takich jak enkodery optoelektroniczne. Pozycje znajduje się zliczajac impulsy wejsciowe.